Welkom!

Welkom op mijn blog!
Hier kun je meer lezen over mij en waar ik me mee bezig houd.
Ik ben 25 jaar oud, ik ben bezig met het afronden van de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, daarnaast ben ik zangeres, actrice en model (ja, ik moest ook wennen)

zaterdag 22 november 2014

Declutter: Nagellak stash

Ook dit is allemaal zondag te koop in mijn kraampje!
Woensdag postte ik een artikel met tips en uitleg wat betreft declutteren. Vandaag wil ik jullie een specifiek projectje laten zien, namelijk mijn nagellak lade.

Dit is hoe mijn nagellak lade er vooraf uit zag. Die stickers bovenop heb ik ooit gezien bij een beautyblogger, maar het blijkt voor mij niet echt te werken moet ik zeggen.


Zoals je ziet is het nogal veel en als je goed kijkt zie je zelfs dat er veel dezelfde soort kleuren blijken te zijn, oeps! Als ik in een winkel ben heb ik blijkbaar totaal geen idee wat ik eigenlijk thuis nog heb liggen. Allereerst heb ik door de YouTube filmpjes die ik heb gekeken geleerd dat ik alles in categorieën moet verdelen. Zo heb ik de categorieën rood/oranje, roze, blauw/groen/geel, nude, glitter, nailart, transparant en paars gemaakt. Hieronder zie je de nagellak in de categorie rood/oranje.

Ik heb alle nagellakjes eerst uitgetest. Zo kwam ik er achter dat er een aantal lakjes niet meer goed waren omdat ze niet lekker uitsmeerden, de nagellak was dik geworden. Dit viel trouwens enorm mee, ik had dat veel erger verwacht. Misschien komt dit doordat ik de nagellakjes in en lade bewaar en daardoor bescherm voor licht. Door alle lakjes te testen op een papier kwam ik er soms ook achter dat sommige kwastjes totaal niet fijn zijn of dat de kleur niet overkomt zoals ik zou willen. Hieronder zie je alle kleuren die ik heb uitgeprobeerd van de rood/oranje nagellak.


Uiteindelijk heb ik van de elf lakjes in de categorie rood/oranje vijf lakjes gehouden.



Vijf lakjes doe ik in de verkoop (aanstaan de zondag op de markt, kijk hier voor meer info).


Één lakje was echt niet meer goed en deze doe ik dan ook weg.



En zo ging het door voor alle categorieën. Dit is bijvoorbeeld roze.

Uiteindelijk heb ik alle lakjes getest.


Een aantal lakjes was niet meer goed, het viel me mee hoe klein dit aantal was. Een aantal lakjes die nog goed waren heb ik zeker al vanaf de middelbare school of zelfs nog eerder. De meeste lakjes die niet meer goed waren heb ik trouwens bijna allemaal later gekocht.


Niet schrikken, maar dit zijn alle lakjes die ik uiteindelijk mee ga nemen naar de markt om te verkopen. Zit er iets voor je tussen, kom dan morgen naar de markt in Nijmegen waar ik behalve deze nagellakjes ook veel kleding, schoenen, dvd's, boeken, sjaaltjes, tassen en wat andere accessoires verkoop!


Dit is wat er overbleef.


Zoals je ziet is de la nu zo goed als leeg. Ik besloot om de la erboven met nagel ‘tools’ eens wat kritischer te gaan bekijken (en vooral van bijvoorbeeld 7 nagelschaartjes naar 1 nagelschaartje te gaan) en deze te herindelen.

Deze zag er eerst zo uit:


En nu past mijn nagellak erbij! Joepie!



Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad, bedankt voor het lezen!

Wat ga jij binnenkort declutteren?

Liefs,
Inge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten