Welkom!

Welkom op mijn blog!
Hier kun je meer lezen over mij en waar ik me mee bezig houd.
Ik ben 25 jaar oud, ik ben bezig met het afronden van de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, daarnaast ben ik zangeres, actrice en model (ja, ik moest ook wennen)

zaterdag 10 augustus 2013

Receptjes week 4: nog maar twee nachtjes!

Ja! nog maar twee nachtjes te gaan! Omdat er in Talent Square 705 mensen gaan wonen kregen we vorige week het bericht dat we volgens een schema mogen gaan inhuizen. Dit betekent dat we in plaats van 15 augustus we al op 12 augustus mogen verhuizen! Dat scheelt weer een paar dagen. Ik ben echt slecht in wachten, dus dat is wel fijn! Vanaf volgende week lezen jullie receptjes die ik in mijn nieuwe huisje heb gemaakt!





Ontbijt
Het leek me wel weer eens tijd voor een smoothie. Dit is zo'n smoothie waar ik gewoon wat dingen bij elkaar heb gegooid die ik in huis had. Dit keer pakte het weer goed uit!
Ontbijtsmoothie
Ingrediënten (voor één smoothie):
- 1 banaan
- een handje (bevroren) frambozen, bosbessen, bosvruchten
- scheutje chia zaad
- scheutje lijnzaad
- scheutje lijnzaadolie
- aanvullen met kokoswater 

Bereiding:
Snijd de banaan in stukjes en doe deze in de blender. Pak een handje van de vruchten, ik heb bevroren vruchten gebruikt. Dat heb ik eigenlijk altijd wel in de koelkast liggen. Het is vaak goedkoper en de smoothie is gelijk lekker koud, heerlijk voor in de zomer. Voeg het chia zaad, het lijnzaad en de lijnzaad olie toe. Vul de blender aan met kokoswater. Kokoswater is tegenwoordig ook goed verkrijgbaar in de supermarkt, maar je kunt het in ieder geval kopen bij een bio winkel zoals Eko plaza. Zet de blender aan tot dat alles glad is en je heerlijke smoothie is klaar om opgedronken te worden!

Lunch
Dit is een erg populair receptje, er zijn dan ook maar weinig ingrediënten. Ik zie dit heel veel voorbij komen op Instagram. Het leek me leuk om dit met jullie te delen. Ik eet dit zelf best vaak, omdat het zo makkelijk is en lekker zoet!
Banaan-ei-pannenkoekjes
Ingrediënten (voor één persoon):
- 1 banaan
- 2 eieren
- kaneel
- een beetje olijfolie

Bereiding:
Ik heb een tijdje terug begrepen dat de pannenkoekjes ook heel lekker zijn als je alleen het eiwit gebruikt. Dat heb ik nog nooit gedaan. Als je echt luchtige pannenkoekjes wil scheidt je eerst het eigeel van het eiwit. Nu kun je het eiwit opkloppen tot het helemaal luchtig is. Prak in een andere schaal de banaan. Als je echt een soort papje heb voeg je het eiwit en kaneel toe en roer je het nog eens goed door. Als je de eieren in zijn geheel gebruikt prak je eerst de banaan in een schaal en voeg je daarna de eieren en kaneel toe en roer je het goed door. Nu kun je de pannenkoekjes gaan bakken. Zet een koekenpan op het vuur en doe hier wat olijfolie in. Zorg dat je dunne pannenkoekjes maakt. Draai ze voorzichtig om en wacht niet te lang, ze worden snel zwart. Bak alles op en eet smakelijk!

Diner
Vandaag weer een lekker wannabe VAGje (vlees aardappels groente) recept, maar dan zonder de aardappels natuurlijk! Door de kastanjechampignons krijg je toch een beetje het VAG gevoel.
Kip kastanje
Ingrediënten (voor één persoon):
- 1 kipfilet
- een half bakje kastanjechampignons
- een kleine broccoli
- olijfolie
- kruiden naar keuze

Bereiding:
Zet een pan met ruim water op. Snijd de kipfilet in stukjes en kruid deze met kruiden naar keuze. Snijd de broccoli in roosjes (ik snijd zelf ook altijd de stronk in stukjes).  Doe wat olijfolie in een koekenpan of wokpan en bak de kipfilet gaar. Als ondertussen het water is gaan koken kun je de gesneden broccoli hierin doen en in 5 minuten gaar koken. Ik doe dit niet te lang, dan zijn ze nog een beetje knapperig en niet te slap. Snijd ook de kastanjechampignons in stukjes en voeg deze toe aan de kipfilet. Nog even aanbakken en je avondkostje is klaar!

Tussendoortje
Met het warme weer van afgelopen weken is het natuurlijk heel lekker om even een ijsje te eten. Helaas zitten er in veel ijsjes suiker en zijn deze dus niet geschikt voor mij. toen bedacht ik me om lekker zelf ijsjes te maken!
Fruitijsjes
Ingrediënten:
- vers fruit naar keuze
- diksap
- water
- IJsvormpjes

Bereiding:
Snijd het verse fruit in kleine stukjes (behalve als je kleine besjes enzo gebruikt). Meng een beetje diksap met water. Doe dit voordat je het in de vormpjes giet, anders krijg je hele zoete stukjes en stukjes met alleen water, dat is saai. Stop eerste de stukjes fruit in de vormpjes en vul ze daarna aan met het diksap mengsel. Zet ze in de diepvries en voor je het weet heb je super lekkere ijsjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten