Welkom!

Welkom op mijn blog!
Hier kun je meer lezen over mij en waar ik me mee bezig houd.
Ik ben 25 jaar oud, ik ben bezig met het afronden van de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, daarnaast ben ik zangeres, actrice en model (ja, ik moest ook wennen)

vrijdag 12 juli 2013

Receptjes week 2: vakantie tijd

Vorige week heb je mijn eerste receptjes blog kunnen lezen. Ik heb leuke reacties gekregen, dankjewel daarvoor! Deze week is het weer tijd voor vier nieuwe receptjes.





Ontbijt
Het leek me leuk om mijn ontbijt van het begin van mijn dieet te laten zien. Soms eet ik dit nog steeds. Zoals ik eerder vertelde mocht ik in het begin van mijn dieet geen fruit, behalve bij het ontbijt. Ik mocht alleen een halve grapefruit. Mijn ontbijt zag er toen zo uit:

Simpel yoghurt ontbijt
Ingrediënten (voor één persoon):
- een schaaltje volle yoghurt
- een scheutje lijnzaadolie
- een handje ongezouten noten (zonder pinda's)
- een halve grapefruit

Bereiding:
Eigenlijk heel simpel. Vul eerst je schaaltje met volle yoghurt. Je mag best een groot schaaltje pakken, het ontbijt is een belangrijke maaltijd! Giet nu een scheutje lijnzaadolie bij de yoghurt en roer het goed door. Ik doe dit eerst, omdat lijnzaadolie niet goed mengt met de yoghurt. Nu kun je een handje noten toevoegen, wees niet te zuinig. Roer dit door en de yoghurt is klaar. Snijd een grapefruit doormidden en eet hem bij de yoghurt op. De andere helft kun je in folie in de koelkast bewaren voor het ontbijt van morgen.

Lunch
Afgelopen week fietste ik rond twaalf uur naar huis van mijn werk. Ik zat een beetje na te denken waar ik zin in had om te lunchen. Ik kreeg ineens enorm zin in Serano ham, mijn favoriete ham. Helaas kan ik dat nu dus niet meer als beleg op een boterham eten. Ik bedacht me dat ik ook nog een meloen thuis had liggen. Eigenlijk is dit een voorgerecht, ik maakte dit vaak met kerst, maar who cares! Als lunch is het ook heerlijk

Meloen met ham
Ingrediënten (voor één persoon):
- één halve meloen (galia of cantaloupe)
- een half pakje serano- of parmaham

Bereiding:
Volgens mij kan ik dit niet eens een recept noemen, maar goed. Snijd de meloen doormidden en verwijder de pitjes. Één helft kun je in folie in de koelkast bewaren. De andere helft snijd je in smalle partjes, je maakt steeds van de helft de helft enzovoorts. Ik vind het fijn om de schil eraf te snijden, dan is het niet steeds zo'n gedoe tijdens het eten. Pak nu het pakje ham. Ik haal zelf altijd het vetrandje eraf, ik vind dit niet lekker om te eten. Wel vind ik altijd het stukje ham dat het dichtst bij het vet zit het lekkerst. Leg de plakjes over de meloen en het is klaar om te eten!

Diner
Het lijkt wel een makkelijke week zo, maar goed ik hou ook van makkelijk, lekker en gezond eten. Deze week had ik een avond geen zin in avond eten. Ik had wel zin om te snacken. Toen bedacht ik dat ik kippenvleugeltjes altijd heel lekker vind. Ik besloot om kippenvleugeltjes te bakken en te eten samen met stoomgroenten uit de magnetron, lekker makkelijk.

Kippenvleugeltjes met stoomgroenten
Ingrediënten (voor één persoon):
- ongeveer 6 kippenvleugeltjes
- één zakje stoomgroenten (in een pak zitten er meestal twee)
- olijfolie
- chilisaus

Bereiding:
Doe wat olijfolie in een pan, en bak hierin de kippenvleugeltjes in 15 minuten om en om gaar. Ondertussen kun je de stoomgroenten klaarmaken. Ik had een pak van de Jumbo uit het vriesvak. Ook van andere 'groentemerken' zijn er stoomgroenten. Volg de aanwijzingen op de verpakking, mijn zakje moest 4 minuten in de magnetron. Als de stoomgroenten klaar zijn kun je het zakje open knippen, pas op voor de stoom! en op je bord leggen. Leg de kippenvleugeltjes ernaast en gebruik eventueel chilisaus om in te dippen. Eet smakelijk!

Snacks
Deze week heb ik een paar tips van dingen die lekker zijn om tussendoor te snacken:
- gekookte eitjes
- dadel cherry tomaatjes
- komkommer stukjes
- paprika stukjes
- stukjes meloen of andere soorten fruit, een banaan tussendoor vind ik zelf heel lekker

Zorg dat je altijd zoiets in huis hebt, zo kun je altijd snel wat eten als je trek hebt!

Volgende week is er geen blog, omdat ik dan met m'n kont in Zuid-Frankrijk zit. Tot over twee weken!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten