Welkom!

Welkom op mijn blog!
Hier kun je meer lezen over mij en waar ik me mee bezig houd.
Ik ben 25 jaar oud, ik ben bezig met het afronden van de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, daarnaast ben ik zangeres, actrice en model (ja, ik moest ook wennen)

vrijdag 2 augustus 2013

Receptjes week 3: verhuizen!

Het is weer tijd voor de derde week receptjes. Ik geef eerste even een persoonlijke update. Ik ga namelijk verhuizen! 15 augustus krijg ik de sleutel van mijn nieuwe studio, met nieuw bedoel ik ook echt spik splinter nieuw! Voor mij heeft er namelijk nog niemand in de studio gewoond. Het nieuwe complex Talent Square ligt aan de Hart van Brabantlaan in Tilburg. Super dicht bij het station en de Albert Heijn XL dus. Ik kan niet wachten. Het duurt nog (maar) twee weken, maar ik word steeds ongeduldiger. Goed, tot zo ver de persoonlijke update. Verder met de receptjes. Nu ik de hele tijd bezig ben met inpakken zijn de receptjes nog makkelijker dan ooit.






Ontbijt
Toen ik vandaag even aan het rondkijken was in 'mijn' nieuwe supermarkt, kwam ik nieuwe fruitproducten tegen. Zoals bijvoorbeeld deze tropisch ontbijtfruit melange. Het zag er super lekker uit en ik heb het meteen gegeten als lunch. Het is vooral echt ideaal als ontbijt, lekker van alles door elkaar, namelijk ananas, kokosnoot, papaya, mango, granaatappel en er zit een puree bij van mango en passievrucht. Daar wordt je leuk wakker van. En al helemaal leuk als er een 35% kortingssticker op zit!

Tropisch ontbijtfruit
Ingrediënten (voor één persoon):
- één bakje tropisch ontbijtfruit melange van de Albert Heijn

- één schaaltje volle yoghurt

Bereiding:
Het is eigenlijk geen bereiding te noemen, maar goed. Gooi de inhoud van het bakje ontbijtfruit in een schaaltje, wacht nog even met de puree. Giet er wat volle yoghurt overheen en vervolgens de puree. Roer het allemaal goed door elkaar, en klaar is kees. Smakelijk!

Lunch
Met dit heerlijke weer vind ik het super fijn om fruit te eten! Lekker zoet en vers. Dat kan zeker ook als lunch!


Fruitige lunch
Ingrediënten (voor één persoon):
- 4 sinaasappels
- 1/2 avocado (de andere helft komt straks terug bij het tussendoortje)
- een stuk meloen
- een halve mango

Bereiding:
Snijd de sinaasappels doormidden en pers deze in een citruspers. Snijd de avocado doormidden en haal de pit eruit. Snijd de meloen in schijven. Snijd één 'wang' van een mango en maak hierin blokjes met je mes. Zo kun je makkelijk stukjes eruit eten. De andere helft kun je de volgende dag gebruiken in je ontbijt. Leg alles op een bord, doe de sap in een glas en je bent klaar! Het is ook lekker om wat volle yoghurt door de sinaasappelsap te doen. Geniet ervan!

Diner
Ik had 's avonds eens zin om lekker de grillpan te gebruiken en ik had (alweer) zin in kip. Ik zag bij de Aldi gemarineerde kipfilets liggen en besloot om ze op de grillpan te bakken.

Havin' a grill kinda day
Ingrediënten (voor één persoon):
- 2 kipfilets
- één courgette
- olijfolie
- kruiden

Bereiding:
Bak de kipfilets om en om gaar op in de grillpan, snijd ze even door om te kijken of ze echt gaar zijn. Ondertussen snijd je de courgette in dunne plakken. Smeer ze aan één kant in met olijfolie en doe er wat kruiden op naar keuze. Ik heb voor chili kruiden gekozen. Leg de courgette plakken met de ingesmeerde kant naar beneden in de pan. Nu kun je de andere kant insmeren. Als beide kanten zijn aangebakken zijn ze klaar. Leg het op een bord en bon appetit!

Tussendoortje
De halve avocado die je nog over hebt van de lunch kun je ook als tussendoortje eten.


Avocado-chili prakje
Ingrediënten (voor één persoon):
- 1/2 avocado
- chilisaus

Bereiding:
Schep de avocado uit de schil en doe het in een schaaltje. Prak de avocado fijn en doe er chilisaus doorheen. Het ziet er niet uit, maar het is wel heel lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten