Welkom!

Welkom op mijn blog!
Hier kun je meer lezen over mij en waar ik me mee bezig houd.
Ik ben 25 jaar oud, ik ben bezig met het afronden van de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, daarnaast ben ik zangeres, actrice en model (ja, ik moest ook wennen)

dinsdag 13 augustus 2013

Stay positive: Keep on track!

Nieuw: extra artikel op dinsdag!
Naast mijn wekelijkse receptjes op zaterdag (en vanaf afgelopen zaterdag stipt om 12.30), leek het me leuk om op dinsdag (om 12.30 stipt) nog een extra artikel online te zetten. Het thema voor deze artikelen zal stay positive zijn. Iedereen die probeert gewicht te verliezen weet dat het misschien een paar weken makkelijk is om vol te houden, maar weet ook dat het daarna (of misschien zelfs eerder) echt lastig is. Daarom op dinsdag extra tips om positief te blijven, op allerlei verschillende manieren.




Ik zie geen verschil
Deze week begin ik met een eyeopener van mezelf van afgelopen week. Als je een tijdje bezig bent met diëten en ook echt resultaten op de weegschaal ziet weet je echt wel dat je aan het afvallen bent. Toch kan ik het niet altijd geloven als iemand tegen me zegt dat ik er goed uit zie. Of als iemand tegen me zeg dat ik echt een stuk slanker ben. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heerlijk om te horen (blijf het zeggen!), het helpt me lekkerder in mijn vel te zitten. Toch zie ik zelf vaak niet veel veranderen. Eigenlijk is dat ook helemaal niet gek, ik kijk elke dag in de spiegel. Je ziet dan echt geen verschil met de dag ervoor. Val ik een keer in een week wat minder af dan gehoopt, dan vind ik mezelf gelijk een dikke trol.

Iedereen om me heen is mooier
Ook hou ik me veel te veel bezig met mezelf vergelijken met andere mensen. Iemand anders heeft al snel bijvoorbeeld een veel mooiere buik dan ik, vind ik dan zelf. Wat ik dan niet zie is dat mijn benen bijvoorbeeld veel mooier zijn dan die persoon met die (iets) mooiere buik. Het is als je aan het afvallen bent heel belangrijk om de mooie dingen aan jezelf te zien. Een tijdje geleden, nog voor mijn dieet, zat ik ontzettend slecht in mijn vel. Iedereen
De lieve tekstjes van vrienden
om mij heen zag er in mijn ogen veel  mooier en vooral veel dunner uit. Ik luchtte mijn hart bij mijn vriendinnen en vriendin Maxime kwam op het idee om mensen uit mijn omgeving te vragen wat ze het mooiste aan mij vinden. Aangezien Maxime (toen nog) mijn huisgenoot was kon ze een keer zonder dat ik het door had alle antwoorden van deze mensen in kleurige papiertjes op mijn spiegel plakken. Ik werd elke keer als ik in de spiegel keek op mijn positieve punten gewezen. Ik heb ze trouwens overgetypt zodat ik ze in mijn nieuwe woning op mijn spiegel kan plakken. Één vriendin, Eline, schreef expres niet iets op wat ze mooi aan me vindt. Ze gaf me misschien een nog veel belangrijkere boodschap. Ze schreef:

"The person you comparing yourself to doesn’t exist. You do and you’re beautiful"

Eigenlijk was dat precies wat ik moest horen. Inderdaad, de perfecte persoon bestaat niet. Goed, ik kan misschien wel iemand bedenken met een perfect figuur, maar wedden dat zij ook ergens onzeker over is? 

Je bent goed bezig! Kijk foto's terug!
En toen kwam afgelopen vrijdag mijn eyeopener. Ik ben in maart begonnen met mijn dieet, zoals jullie weten niet direct om gewicht te verliezen, maar voor mijn darmen. Zeven weken later was ik ongeveer 4 kilo afgevallen en ging ik met Eline naar Londen. Vrijdag was ik gezellig bij mijn moeder en we hadden allebei zin om foto's terug te kijken. We kwamen per toeval in het album van het reisje naar Londen. Ik weet nog goed dat ik toen zelf vond dat ik er super goed uit zag. Ik kreeg toen ook al veel complimentjes en was het daar eigenlijk ook wel mee eens. Op de foto's die ik daar maakte van mezelf vond ik dat ik er slank uit zag. Vrijdag, 15 weken later, keek ik dus weer naar die foto's en ineens zag ik het. Ik ben nu echt veel slanker! 'Duh' was iedereens reactie, 'je bent nu ook negen kilo meer afgevallen'. Dat weet ik ook wel, maar ik zie dat zelf dus niet zo veranderen. Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is: zie je het even niet zitten en heb je het gevoel dat je lichaam hetzelfde blijft (ook al verlies je kilo's en worden je kleren te groot), kijk foto's terug! het helpt echt enorm! Hieronder zie je foto's van mij, steeds na vier kilo afvallen.
1 december 2012, met haarextensions
23 april 2013 (na 7 weken, -4,1 kg)
21 juni 2013 (na 15 weken, -8,4 kg)
16 juli 2013 (na 19 weken, -12 kg)
Stay positive & tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten