Welkom!

Welkom op mijn blog!
Hier kun je meer lezen over mij en waar ik me mee bezig houd.
Ik ben 25 jaar oud, ik ben bezig met het afronden van de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, daarnaast ben ik zangeres, actrice en model (ja, ik moest ook wennen)

dinsdag 27 augustus 2013

Stay positive: belonen

Zo! daar ben ik weer hoor. Na een week waarin alles kapot ging, waaronder mijn lieve laptop, kan ik eindelijk weer een blog schrijven. Ik heb ondertussen een nieuwe laptop gekocht en langzaamaan komt alles weer een beetje bij elkaar. Het is gewoon echt even enorm wennen.




Waarom doe ik het ook al weer?
Een perfect moment om positief te blijven, dus weer een nieuw stay positive artikel. Ik zeg het er nog maar even een keertje bij, ik doe dit 'dieet' voornamelijk vanwege mijn darmen. Ik kan gewoon geen koolhydraten eten, want dan word ik enorm ziek. Daarnaast is het natuurlijk wel heel fijn voor mij dat ik zoveel afval, want laten we eerlijk zijn: dat was wel echt even nodig. Voor mij is het dus heel duidelijk waarom ik het doe. Ik word ziek als ik dit dieet niet volg (en dan bedoel ik echt heel ziek). Dat maakt het voor mij misschien wel wat makkelijker, omdat ik geen keus heb. Toch is er nog steeds heel veel doorzettingsvermogen voor nodig. Als je zelf vindt dat je moet afvallen, bepaal dan waarom je het zo nodig wil. Zeg dit elke dag even tegen jezelf in de spiegel. Ik weet dat het stom klinkt, maar het helpt wel echt om jezelf er even aan te herinneren waarom je dit doet. 

You're not a dog!
Veel mensen belonen zichzelf met eten, ofwel snoep. Dat is heel logisch want zo zijn we vaak ook opgegroeid. Denk maar aan "als je je bordje helemaal leeg eet krijg je een toetje" of "als je goed je huiswerk maakt mag je straks een stukje taart". Ook belonen we ons vaak met eten als we ons rot voelen. Als iemand verdrietig is wordt er al snel naar een stuk chocolade of een zak chips gegrepen. Dit werkt natuurlijk maar heel even. Je voelt je heel even gelukkig als je dat stuk chocola in je mond propt en de lekkere smaak proeft, maar daarna voel je je misschien wel nog rotter. Want het verdriet is nog steeds niet opgelost (sorry, verdriet ga ik met dit artikel helaas niet oplossen) en daarnaast voel je je ook nog stom omdat je zoveel gegeten hebt. Ik zal eerlijk zijn, chocolade, snoep en chips zijn goedkoper dan de voorbeelden die ik straks ga geven. Maar zoals ik al eerder zei, afvallen, gemotiveerd blijven en doorzetten is dan ook echt niet gemakkelijk. Je moet er gewoon meer voor doen.

Dit is nou echt een relevante uitspraak. Honden beloon je met eten, jezelf niet!
Treat yourself
Verzin voor jezelf iets waar je jezelf mee kan belonen. Toen ik met mijn dieet begon was ik net helemaal into de beautyblogs. Op deze blogs kijk ik hoe je je huid goed kan verzorgen en welke beauty artikelen wel en welke beauty artikelen niet goed zijn. Ik vind het nu heel leuk om me 's ochtends en 's avonds te belonen met een huidverzorging. Maar soms verdien je nou eenmaal iets extra's. Je kunt doelen voor jezelf stellen. Dat heb ik op een begeven moment ook gedaan. Ik merkte dat het best goed ging met afvallen, dus stelde ik een doel voor mezelf. Ik wist dat de 10 kilo eraan zat te komen, ik was al rond de 5 à 6 kilo afgevallen. Dus stelde ik me voor dat ik als ik 10 kilo was afgevallen ik iets voor mezelf mocht uitkiezen. Ik zag op een blog de Remmington Perfect Waves tang voorbij komen. Dat leek me een perfect cadeau voor mezelf als ik eindelijk de mijlpaal had bereikt! En ja hoor, een paar weken later was het zo ver! ik mocht de tang kopen! Ik was helemaal trots op mezelf toen ik daar liep met mijn Douglas tas met daarin mijn grote trots, een nieuwe tang. Niet zo maar een tang, maar een tang die ik zelf verdiend had omdat ik zo hard heb gewerkt. Nu denk ik daar elke keer aan als ik weer mooie golfjes in mijn haar maak. 

En ik kreeg er ook nog eens een Remmington borstel bij!!
Maar ook als je je even niet goed voelt moet je soms even jezelf belonen. In mijn geval kan ik dan bijvoorbeeld een nieuw nagellakje kopen, een nieuwe oogschaduw of mijn nagels laten doen. Kies voor jezelf kleine dingetjes waar je gelukkig van wordt, maar die helemaal niks met eten hebben te maken. Zo staan eten en 'gelukkig zijn' even los van elkaar. Als je iets koopt omdat je een mijlpaal hebt bereikt ben je voortaan elke keer trots als je het gebruikt. Hoe heerlijk is dat! Je kunt er, in tegenstelling tot eten, vaker dan één keer van genieten!  

Weer een mijlpaal
Eigenlijk vind ik elke 5 kilo een mijlpaal waard, dus bij deze wil ik even met jullie delen dat ik ondertussen 15 kilo ben afgevallen! En daar ben ik heel trots op! Voor deze mijlpaal heb ik even niks voor mezelf gekocht. Ik ben net verhuist en heb een nieuwe laptop, dus het was wel weer even genoeg vond ik zo.. Misschien toch straks even naar de Etos voor een nieuwe lipstick ;-).

Stay positive & tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten