Welkom!

Welkom op mijn blog!
Hier kun je meer lezen over mij en waar ik me mee bezig houd.
Ik ben 25 jaar oud, ik ben bezig met het afronden van de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, daarnaast ben ik zangeres, actrice en model (ja, ik moest ook wennen)

zaterdag 31 augustus 2013

Receptjes week 6: mijn nieuwe keuken uitproberen!



Ja hoor, eindelijk weer een receptenartikel. Zoals jullie in mijn vorige artikel hebben kunnen lezen had ik een week lang geen laptop en kon ik dus ook geen artikelen plaatsen, maar nu weer wel! Ik heb in de tussentijd mooi even mijn nieuwe keuken (en nieuwe blender!!) kunnen uitproberen, dus bij deze allemaal nieuwe receptjes! Veel (eet)plezier!




Ontbijt
Na een yoghurtontbijt, deze week weer een lekkere smoothie. Ik wilde natuurlijk zo snel mogelijk mijn blender uitproberen en dit was de eerste smoothie die ik heb gemaakt in mijn nieuwe keuken. Ik kon nog niet zo goed inschatten hoe veel ik voor één smoothie moest maken, maar dit is precies genoeg voor 2 volle bekers. Ik denk dat dat vooral komt door de sinaasappelsap, dus als je 3 sinaasappels pakt en daar op de yoghurt op aanpast scheelt het al een heel stuk. 

Gele smoothie
Ingrediënten (voor twee smoothies):

- sinaasappelsap van 6 sinaasappels


- 1 banaan

- 1/4 meloen
- scheut volle yoghurt
- chiazaad
- lijnzaad olie
- lijnzaad

Bereiding:
Snijd de sinaasappels doormidden en pers ze met een citrus pers. Doe alle ingrediënten in de blender en zet deze aan totdat alles helemaal fijn is. Schenk in een glas, en geniet! ;-)

Lunch

Één van de simpelste receptjes voor als je thuis bent en gaat lunchen is een ei bakken. Zelf vind ik het niet lekker om vaak eieren te eten, op een begeven moment word ik ze helemaal zat. Af en toe een eitje vind ik daarentegen wel lekker. Vorige week had ik weer eens zin in een lekker eitje.


Bacon & eggs
Ingrediënten:
- 2 eieren
- 3 plakjes spek
- kruiden naar keuze

Bereiden:
Leg eerst de plakjes spek in de pan. Ik gebruik geen olie, vet of boter, omdat het spek al vet genoeg van zichzelf is. Als je een pan hebt met een goede antiaanbaklaag moet het kunnen. Als het spek een beetje begint aan te bakken en een beetje bol begint te worden voeg je de eieren toe. Ik vind eieren met een kapotte dooier lekkerder, maar je kunt ze natuurlijk maken zoals je zelf wil. Voeg naar smaak kruiden toe. Aangezien het ei van het spek al wat zout wordt, hoef je niet zoveel zout als normaal te gebruiken. Smakelijk!



Diner
laagjes bouwen
Toen ik net verhuisd was kwam goede MAF vriend Bart even gezellig langs om bij me te komen eten. Ik wilde gezellig met hem bijkletsen, dus ik vond het handig om iets te maken wat alleen nog in de oven hoefde. Ik zag die week toevallig op www.misslipgloss.nl een recept voor een koolhydraatarme lasagne en dat was 
perfect voor die avond. Ik heb er wel mijn eigen draai aan gegeven en heb wat dingen veranderd omdat ik dat wat lastig vond tijdens het maken. Eigenlijk mag ik niet te veel zuivel, maar van af en toe een beetje kaas heb ik nog geen last gehad. In het originele recept stond 1 bolletje mozzarella, maar tijdens het maken bleek dat het handiger was om 2 bolletjes te gebruiken, anders heb je zo weinig om tussen de laagjes te doen. Ook heb ik gebruik gemaakt van rundergehakt in plaats van vegetarisch gehakt zoals in het originele recept. Goed om te weten dat het dus ook prima gaat met vegetarisch gehakt, voor de vegetariërs onder ons. Wij hebben met z'n tweeën de hele lasagne opgegeten. Dat was best veel, maar we vonden het gewoon heel lekker. Het kan dus ook prima voor drie personen. Tijdens het maken kwam ik erachter dat er in het originele recept ook een paprika zat. Ik heb heel gemakkelijk gewoon het ingrediënten lijstje gekopieerd toen ik boodschappen ging doen. Daar stond de paprika niet bij, maar ik zal hier wel bijzetten wanneer je de paprika moet toevoegen.
Voordat de lasagne de oven in ging

Lasagne
Ingrediënten (voor ongeveer drie personen)
- 2 courgettes
- 500 gram gehakt
- 1 pak gezeefde tomaten (400 gram)
- 1 ui
- 2 tenen knoflook
- 2 bolletjes mozzarella
- olijfolie
- 1 paprika

Bereiden:
De lasagne net uit de oven
Verwarm de oven voor op 225 graden. Snijd de ui en paprika in kleine stukjes. Maak ook de tenen knoflook klein. Zet de pan op het vuur en doe hier wat olijfolie in. Fruit nu de ui, knoflook en peper tot de ui glazig is. Voeg op het laatst de paprika toe en laat deze even meebakken. Voeg nu het gehakt doe en laat dit ook een paar minuten mee bakken. Nu kun je de gezeefde tomaten toevoegen met nog wat peper en wat zout. Dit laat je 10 minuten pruttelen. 

Snijd de courgette in plakjes en bestrijk deze met olijfolie. Grill de plakjes aan de ene kant, besmeer ondertussen de andere kant met olijfolie en grill dan de andere kant nog even kort. Snijd ook de mozzarella in plakjes. 

Nu kunnen we de ovenschaal gaan vullen. Begin met een laagje saus, dan een laagje courgette, dan een laagje mozzarella. Ga hier mee door tot alles op is. De laatste laag is de geraspte kaas. Nu kan de schaal in de oven. Na ongeveer 20 minuten is de lasagne klaar om te eten! 

Je kunt gemakkelijk rechte stukken uit de lasagne halen

Smakelijk!

Tot snel! xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten