Welkom!

Welkom op mijn blog!
Hier kun je meer lezen over mij en waar ik me mee bezig houd.
Ik ben 25 jaar oud, ik ben bezig met het afronden van de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, daarnaast ben ik zangeres, actrice en model (ja, ik moest ook wennen)

dinsdag 3 september 2013

Stay positive: Leuke keukenhulpjes


Als je jezelf zo gemotiveerd mogelijk wil houden, vind ik het belangrijk om ook met leuke dingen te werken. Zo is het minder erg om in de keuken te staan en blijft het allemaal een beetje gezellig.


De blender
Ik vind het, zoals jullie waarschijnlijk al hebben gemerkt, super leuk om smoothies te maken. Smoothies zijn vaak heel lekker en als je fruit gebruikt ook een beetje zoet. Zo lijkt het net alsof je een toetje of lekker drankje aan het nuttigen bent, terwijl het gewoon echt je ontbijt of lunch is. Je kunt natuurlijk je smoothie maken met een staafmixer als je geen blender hebt. Toch vind ik het nog veel leuker om smoothies te maken sinds ik mijn blender heb. Ik heb er gelijk eentje gekocht toen ik ging verhuizen. Voorheen gebruikte ik de smoothiemaker van mijn oud huisgenootje. Wat ik zo leuk vind aan mijn Tomado blender is dat het een glazen kan heeft! Ik krijg daar echt zo'n huiselijk gevoel van, heerlijk! 
Het 'knoflookfijnmaakding'
Ik heb geen idee hoe ik dit ding moet noemen, dus maar even zo. Ik heb een hekel aan knoflookpersen. Je stopt daar je geschilde teentje knoflook in en dan zou daar mooi fijn gemaakte knoflook uit moeten komen. Nou bij mij blijft er om een of andere reden altijd een hele rand inzitten en van mijn teentje blijft er maar een klein beetje over wat daadwerkelijk is fijngemaakt. Ik sneed dus altijd mijn knoflookteentjes in fijne stukjes, maar dat is best een irritant werkje. Ik wilde namelijk altijd nog zo'n bordje als hiernaast kopen. Deze hebben mijn ouders ooit lang geleden in ItaliĆ« gekocht. Ik was sinds ik een hekel heb aan de kloflookpers al aan het wachten tot ik op vakantie in het buitenland weer zo'n bordje tegen kwam. Afgelopen zomervakantie in Zuid-Frankrijk was het dan eindelijk zo ver. In een gezellig winkeltje kwam ik deze tegen. Ik heb de versie gepakt met een afbeelding van lavendel erop, omdat we die tijd echt enorm veel lavendel zijn tegengekomen. lavendel doet me nu ook denken aan die leuke vakantie. 
Het werkt zo. Je schilt je teentje knoflook, je snijdt de kontjes eraf. Dan kun je met het teentje over de bobbeltjes van het bordje gaan. Hierdoor wordt de knoflook fijn (en fijner dan als je een teentje door de knoflookpers haalt). Met een kwastje haal je het eraf en het is klaar om te gebruiken! 

Een juicer
Wat nog op mijn verlanglijstje staat: een juicer. Dit is een apparaat waarmee je lekkere sapjes maakt. Je stopt bijvoorbeeld een stuk wortel in de machine en aan de ene kant komt er lekkere sap uit en aan de andere kant het pulp. Echt ideaal! Helaas zijn juicers best wel duur en is het volgens mij best een werk om ze schoon te maken. Ook heb ik geen idee waar ik dat ding moet laten, hij is nogal groot. Maar goed, dromen mag.

Je bord leuk opmaken
Zoals ik al in een eerder artikel schreef, ik zet de foto's van mijn gerechtjes graag op Instagram. Hierdoor zorg ik dat mijn eten er altijd lekker uit ziet, want je wil het natuurlijk wel zo mooi mogelijk neerzetten. Sinds ik met dit blog bezig ben vind ik het nog leuker om het er mooi uit te laten zien. Als ik aan het koken ben met het idee in mijn hoofd dat het straks op Instagram gaat vind ik het al een stuk leuker om te doen. Ook omdat het er daarna zo leuk uit ziet is het veel leuker om op te eten.

Ik hoop dat jullie iets aan mijn tips hebben gehad! Ik zou zeggen Instagram er op los met je gerechtjes!

Tot snel! xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten