Welkom!

Welkom op mijn blog!
Hier kun je meer lezen over mij en waar ik me mee bezig houd.
Ik ben 25 jaar oud, ik ben bezig met het afronden van de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, daarnaast ben ik zangeres, actrice en model (ja, ik moest ook wennen)

zaterdag 7 september 2013

Receptjes week 7: Back to school en nieuwe baan

 En toen was het kwart voor elf vrijdagavond. Oeps! nog even een blogpost afmaken.. Vandaag is mijn eerste werkdag als promotie medewerker, dus ik moest alvast mijn blog klaarzetten. Deze week weer wat leuke receptjes! Geniet ervan!


Ontbijt
Deze week weer een lekker simpel ontbijtje. Colleges zijn voor mij weer begonnen. Dat betekent iets minder tijd om 's ochtends uitgebreid de tijd te nemen om een ontbijtje te bereiden. Maar wel altijd ontbijten! Je ontbijt is heel belangrijk, hoe weinig tijd je ook hebt, sla het nooit over

Meloen yoghurt ontbijt
Ingrediënten (voor één schaaltje):
- Volle yoghurt
- een kwart honing- of galiameloen
- Chiazaad
- Lijnzaad
- Lijnzaadolie

Bereiden:
Vul je schaaltje voor driekwart met volle yoghurt. Voeg chiazaad, lijnzaad en lijnzaadolie toe. Roer dit goed door elkaar. Snijd de meloen in kleine stukjes en roer ook dit er doorheen. Smakelijk!

Lunch
Ik word enorm vaak teleurgesteld door de salades die ik bestel op een terrasje. Ik moet alle lekkere belegde broodjes aan me voorbij laten gaan en kies vaak voor een salade. Helaas valt dit vaak tegen. Er zit bijvoorbeeld te weinig van het belangrijkste ingrediënt in. Soms zit er zelfs zand tussen de sla, gadverdamme! Gelukkig kan ik mezelf thuis wel verwennen met een lekkere salade!

Garnalen salade

Ingrediënten:
- Garnaaltjes (ik heb gekozen voor diepvries garnalen, lekker goedkoop)
- Woksaus naar keuze
- Olijfolie
- Botersla
- Rucolasla
- Cherrytomaatjes
- Komkommer
- Salade dressing naar keuze

Bereiden:
Toen ik deze salade ging maken was de botersla en de rucola in de aanbieding bij de Albert Heijn, jammie! Zet een (wok)pan op het vuur. Doe hierin de olijfolie en laat het warm worden. Voeg nu de garnaaltjes toe en laat ze even ontdooien, voeg nu de woksaus toe en bak de garnaaltjes tot ze mooi roze zijn een misschien een klein bruin laagje hebben (zoals op de foto). Leg wat rucola en botersla op je bord. Snijd de cherrytomaatjes doormidden en leg deze er ook bij. De komkommer snijd je in kleine stukjes en die voeg je ook toe. De gebakken garnaaltjes leg je erboven op. Smakelijk!

Diner
Die rucola sla beviel mij wel en die cherrytomaatjes ook. Ik at dit trouwens op een andere dag hoor, anders had ik het wat saai gevonden.

Boerenvarkensfilet met rucola

Ingrediënten:
- Boerenvarkensfilet
- Kokosolie
- Rucolasla
- Cherrytomaatjes
- Balsamico dressing

Bereiden:
Zet een pan op en doe er wat kokosolie in. Bak de boerenvarkensfilet aan twee kanten gaar. Snijd de cherry tomaatjes door midden. Leg rucola en de gehalveerde cherrytomaatjes op je bord en doe hier wat balsamicodressing overheen. Als de filet klaar is leg je deze erbij. Smakelijk!

Tot snel, xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten