Welkom!

Welkom op mijn blog!
Hier kun je meer lezen over mij en waar ik me mee bezig houd.
Ik ben 25 jaar oud, ik ben bezig met het afronden van de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, daarnaast ben ik zangeres, actrice en model (ja, ik moest ook wennen)

dinsdag 10 september 2013

Stay positive: 5 tips om je vrolijker te voelen

 

Soms zit je gewoon écht niet lekker in je vel. Deze week wil ik je wat kleine tips geven om wel lekker in je vel te zitten. Zonder dat je je daarvoor vol hoeft te proppen met chocolade natuurlijk ;). 



Tip 1: You're never fully dressed without a smile

Annie zong het al in de musical. Je bent eigenlijk nooit compleet zonder een glimlach. Soms voel je jezelf zo rottig dat er zelfs geen glimlach van je gezicht af kan. Hierdoor kijk je dus wat chagrijnig. Zelf had ik hier pas nog last van. Ik moest weer voor de reparatie van mijn laptop op pad. Ik was super chagrijnig over mijn laptop, voelde me überhaupt al niet helemaal lekker, ik kon even geen gebruik maken van onze auto (mijn zus had hem in gebruik) en ik moest super ver weg binnen een korte tijd om op tijd bij mijn laptop te zijn. Ik moest dus met de bus terwijl ik totaal geen zin had om bij andere mensen te zijn. Van mijn chagrijnige gezicht werd ik eigenlijk nog chagrijniger. Toen bedacht ik me dat ik het gewoon moest faken en besloot om vanaf toen gewoon een glimlach op mijn gezicht te toveren. Na een tijdje raakte ik hieraan gewend en werd ik ook nog eens minder chagrijnig. Bovendien zijn mensen ook nog eens een stuk leuker tegen je als je glimlacht in plaats van chagrijnig kijkt! 

Tip 2: Een gezellig muziekje
Als je je niet lekker voelt wil je eigenlijk de hele dag naar verdrietige muziek luisteren en meehuilen. Soms is het inderdaad even lekker om even goed uit te huilen. Doe dat dan ook vooral, maar let op! Niet
te lang! Zorg dat je jezelf na een paar nummer toch even bij elkaar raapt. Wat helpt om je beter te voelen is een gezellig vrolijk muziekje opzetten. Ook al wordt je er tijdens het eerste nummer stront chagrijnig van, omdat je dan nog niet vrolijk bent, even doorzetten! Voor je het weet zit je vrolijk mee te neuriën en ben je de helft van je verdriet al weer kwijt.

Tip 3: Relativeer!
Zoals al bleek aan het einde van mijn vorige tip, soms is het allemaal zo erg niet als je op dat moment denkt. Probeer altijd te relativeren. Soms voel je je rot en heb je het gevoel dat op dat moment je wereld vergaat. Heel logisch, het is niet raar om je zo te voelen. Toch kan het (bijna) altijd erger en valt het (bijna) altijd wel mee als je gaat relativeren. In de zomer van vorig jaar heb ik een korte cursus Eigenheid in Zingen gedaan, voor beelden klik hier. Ik had toen interpretatie les van Belinda van Doorn. Tijdens liedinterpretatie probeer je zo goed mogelijk een gevoel wat in je zit te gebruiken tijdens het zingen van een lied. Vaak betekent dit voor mij dat ik in huilen uitbarst. Voor mijn gevoel is op dat moment alles verdrietig en vervelend. Belinda zei dan altijd: 'je gaat er niet dood aan, dus dat is fijn'. Dat werkte voor mij zo goed, dat ik het nu soms nog steeds gebruik. Vooral als ik me ontzettend druk aan het maken ben over iets dat eigenlijk helemaal niet zo er toe doet zeg ik tegen mezelf: 'Ing, je gaat er niet dood aan' en dat valt het allemaal weer stukken mee.

Tip 4: Sporten
Dit is voor mij de moeilijkste, maar werkt daarnaast wel het beste. Als je je rot voelt moet je jezelf eigenlijk gewoon bij elkaar rapen, je hardloopschoenen aantrekken (of wat voor jou sport nodig is) en gewoon naar buiten gaan en alles 'eruit rennen'. Je er toe zetten is moeilijk, maar denk gewoon aan de vorige keer dat je bent gaan sporten en hoe je je daarna voelde. Vriendinnetje Eline schreef hier al eerder over op het blog van Healthy Dutch. De endorfine die je aanmaakt als je gaat sporten, daar wordt je gewoon gelukkig van! Als het niet zo onorigineel van mezelf was zou ik zeggen: Just do it! ;-)

Tip 5: Trek iets leuks aan
Als ik niet lekker in mijn vel zit zit ik meestal het liefst in een oversized trui en een slobberige broek. Lekker voor even, maar als ik me beter wil voelen moet ik dat toch echt uit doen en iets moois aantrekken. Als ik me mooi voel voel ik me sowieso meteen al een stuk beter. Als je in de spiegel naar een chagrijnig gezicht en een stomme outfit word je daar natuurlijk niet vrolijk van. Bovendien: je zal maar eens in de appie boodschappen doen in je slobber outfit en een super leuke jongen (of meisje natuurlijk) tegenkomen. Gemiste kans! Dus shine in je mooiste outfit, die glimlach van tip 1 helpt natuurlijk ook en je weet maar nooit wat je tegenkomt.

Stay positive & tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten