Welkom!

Welkom op mijn blog!
Hier kun je meer lezen over mij en waar ik me mee bezig houd.
Ik ben 25 jaar oud, ik ben bezig met het afronden van de master Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, daarnaast ben ik zangeres, actrice en model (ja, ik moest ook wennen)

woensdag 26 september 2012

"Wat kijk je boos"

Sorry, een nogal verlaat blog, omdat ik al een tijdje super ziek ben helaas..

Vorige week was het weer zo ver. Ik ben rustig aan het fietsen en krijg door een moeder met kinderwagen weer de bekende zin naar mijn hoofd geslingerd: "Wat kijk je boos!". Deze zin wordt ongeveer één keer per week tegen me gezegd. Ik snap niet zo goed waarom, ik ben toch een best wel vrolijk en optimistisch persoon. Meestal roep ik terug dat mijn gezicht zo gewoon lekker zit, maar daar had ik nu geen zin in. Ik denk het wel echt. Dat als mijn gezicht ontspannen is, ik blijkbaar boos kijk.





Deze keer was het volgens mij echt niet grappig bedoeld, aangezien ze precies op het verkeerde moment aan het oversteken was (JA mèt kinderwagen, ik zou zuiniger zijn op mijn baby). Ik kon er trouwens natuurlijk niks aan doen, want ik had voorrang en zij begon uit stilstand ineens te lopen, maar goed.

Vaak is het ook wel grappig bedoeld, en daar snap ik het nut niet van mensen, serieus. Denk je nou echt dat je mij blij maakt als je zegt dat ik boos kijk? Nou ik word er in ieder geval niet blij van. Weet je hoe beledigend het over komt? Dan kun je me net zo goed meteen een slechte dag wensen. Dus even wat tips voor iedereen die mij - en alle andere mensen die gewoon een niet zo blij ontspannen gezicht hebben - schijnbaar boos vind kijken:

1. Als je er eigenlijk niks mee opschiet, waarom zou je er dan over beginnen? Ik zeg toch ook niet tegen iedereen die ik niet eens ken dat ze lelijke schoenen aan hebben. Hou dan gewoon je mond.

2. Wil je mij echt blijer laten kijken, pak het dan positief aan. Zeg dan heel vrolijk goedemorgen tegen me. Daar word ik in ieder geval wel vrolijk van.

Nou, tot zo ver mijn ontzettend overdreven blog. Verder vind ik mensen best leuk hoor.

Ohja en Juliette Schaafsma, bedankt voor dit boze baby plaatje. Vond m wel toepasselijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten